woensdag

Gestoord

Luister, luister, luister: ik heb natuurlijk ook veel liever schoon dan vies. Wie niet?
En mocht iemand menen dat menselijke activiteiten sinds (zeg even voor het gemak) het begin van de industriële revolutie geen impact hebben gehad op natuur en milieu, tja dan is die iemand niet goed snik. 

Dus koop een zonnepaneel, bestel een elektrische auto. Ga je gang, niet langer dralen!
Maar …
Maar …
Maar …
Hier volgen de hamvraagjes.

Wat gaat er allemaal gebeuren als we min of meer gewoon doorleven zoals we nu leven? En per wanneer? Hoe acuut is de dreiging? Kan er überhaupt iets aan worden gedaan? En zo ja, welke prijs zijn u en ik bereid daarvoor te betalen? Terug naar de middeleeuwen? Eh, nou nee, dat nou ook weer niet ...

En hoe wordt de rekening verdeeld? En welke rol kan/wil/moet Madurodam, sorry Nederland spelen bij het redden van onze grote, mooie, blauwgroene planeet? Moeten we weer het gidslandje uithangen?
Plus: als het allemaal echt zo dringend is, hoezo zijn we dan niet wanhopig genoeg om voor kernenergie te kiezen? (Veruit de schoonste oplossing.)

Terzijde: wie heeft de Nederlanders wijsgemaakt dat er iets mis is met aardgas? In het grote boze buitenland denkt men daar heel anders over. (Trouwens: ik heb er natuurlijk totaal geen verstand van hoor, maar volgens mij hebben Den Haag en de NAM met dat gas al zo veel verdiend dat ze alle huizen in Groningen kunnen repareren en aardbevingbestendig maken en dat ze dan nog met een batig saldo eindigen.)






https://www.nrc.nl/nieuws/2019/04/02/ik-hoop-dat-er-ook-rijschaamte-komt-a3955457 H.A. 3 april 2019
  

Geen opmerkingen: